TNO Dit is onze tijd #1

18 June 2024

#1 | Medische wearables voor betaalbare zorg

link to video
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Concept
  • Script
  • 2D animatie
  • 3D animatie
  • Regie
  • Cameravoering
  • Editing
  • Music and sound

Terralemon heeft als onderdeel van de grotere campagne #ditisonzetijd de eerste campagnefilm 'Medische wearables voor betaalbare zorg' gerealiseerd.

De wereld raast maar door en in die jungle van snelheid hebben we als mens nauwelijks tijd om stil te staan bij wat er gebeurt. Laat staan dat we vooruit kunnen kijken en ons kunnen voorbereiden op een veranderende toekomst. TNO kan dat wel. Tijdmakers en Ondernemers bundelen samen de kennis en innovatiekracht van TNO voor onze welvaart en welzijn. 

Met cameratechnieken en een grafische laag visualiseren we de urgentie van het onderwerp. In deze film is dat de ‘hartslag’. We eindigen het blok met de hoofdpersoon (Tijdmakers en Ondernemers) in de hoofdrol, close in beeld, krachtig, dichtbij. 

"Momenteel wordt meer dan de helft van alle patiënten met hartfalen binnen vier maanden na ontslag opnieuw opgenomen. Met onze wearables willen we dat aantal met wel 25% verlagen."

Thiru Kanagasabapathi, CEO Aikon Health

Medische wearables voor betaalbare zorg
Een tekort van 155.000 zorgverleners in 2032 dreigt. Het is daarom noodzakelijk dat we innovatieve technologieën omarmen die routinewerkzaamheden kunnen vervangen. Bijvoorbeeld de medische wearables van TNO’s spin-off bedrijf AIKON Health: 24/7 patiënt-monitoring op afstand, waarmee onze gezondheidszorg beschikbaar én betaalbaar blijft.