Spangas identiteit
Een superpopulaire crossmediale serie voor jongeren
- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Logo design
De populaire jeugdserie SpangaS: De Campus van de KRO-NCRV is iedere dag te zien op NPO Zapp.
In de serie volgen we elf jongeren op een school waar ze niet alleen les krijgen maar waar ze doordeweeks ook slapen. Naast de gewone lesstof ligt de nadruk op deze school op eigen verantwoordelijkheid en op thema’s die je leren om straks op eigen benen te staan. Dit leidt tot een hoop grappige, heftige, ontroerende, spannende en lieve momenten.
"De indentiteit van SpangaS mocht meebewegen met de doelgroep. Zo hebben we gewerkt aan een krachtig woordbeeld, een vleugje college-stijl en de spanning en dynamiek van het volwassen worden in de nieuwe serie."
Kenmerkend voor SpangaS is dat er taboedoorbrekende onderwerpen bespreekbaar worden gemaakt. In de afgelopen jaren ging het over homoseksualiteit, zelfmoord, stille armoede, en omgaan met kanker. SpangaS trekt zo’n 300.000 kijkers per dag.