MARQ
Naam en identiteit voor nieuw mobiliteits onderzoekscentrum
- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Strategy
- Concept
- Script
- Logo design
- Stijlgids
- Editing
Terralemon heeft de identiteit voor MARQ gerealiseerd. Een logo en stijl met een open karakter, strak, stoer en herkenbaar.
Op zoek naar een passende naam en identiteit vanuit de research groep van het toen gehete SMRC (Smart mobiliteit Rechearch Center) zijn we na brainstormsessies uitgekomen op:
MARQ
Mobility Applied Research Quarter
De visuele identiteit benadrukt de sterke samenwerking en de open uitstraling en sluit aan op de eigenschappen van het vernieuwde automotive-gebouw waar ook MARQ zich bevindt.
De schuine pointer van de Q in het logo is een terugkerend beeldelement en reageert in verschillende settings op zijn omgeving. Zoals ook smart routeplanners bijvoorbeeld snel routes herberekenen. Een kinetisch grid van pointers wordt zo een intrigerend kinetisch beeld.
Naast het logo en de identiteit hebben we beursmaterialen gerealiseerd en een introductievideo ontwikkeld die tijdens de Automotive Week werd ingezet.
De missie van MARQ is om samen de slimme mobiliteit van morgen vorm te geven door een combinatie van geavanceerde technologieën, data-driven inzichten en grensverleggende ideeën.