TNO Armoedebestrijding Campagne
Combinatie van liveaction en animatie toont de rol van PETs in de strijd tegen armoede
- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Strategy
- Script
- 3D animatie
- Editing
Zonder inbreuk te maken op de privacy er toch achterkomen wie er recht heeft op financiële hulp en ondersteuning? Terralemon heeft in de TNO campagne Armoedebestrijding gevisualiseerd hoe Privacy Enhancing Technologies (PETs) ingezet kunnen worden om dit probleem te verhelpen.
Een campagne waarin we door een mix van life-action en animatie, PETs als hulp in het bestrijding van armoede, op impactvolle wijze presenteren
Voor de campagne hebben we een film gecreëerd en twee teasers voor social media. Het doel van de video is op heldere en niet technische wijze te laten zien hoe PETs werken en wat het kan opleveren.
Om het serieuze thema van de film echt tot zijn recht te laten komen, vonden we animatie alleen niet voldoende. Armoede is iets wat ons allemaal kan overkomen en gaat over echte mensen in een financieel onzekere tijd dus willen we naast animatie ook de realiteit laten zien. Hoe zet je sfeer en belichting zo in dat de twee werelden van animatie en liveaction vlekkeloos samen smelten. Met deze film hebben we de lijn tussen de TNO animatie-stijl (mede ontwikkeld door Terralemon) en de liveaction beelden samen weten te voegen tot één geheel.