Naar een slim en duurzaam logistiek- en mobiliteitssysteem

Terralemon heeft meerdere animaties voor Mobiliteit & Logistiek gerealiseerd. De grote uitdaging voor TNO is om de steeds groeiende behoefte aan verplaatsingen van mensen en goederen in goede banen te leiden. TNO werkt aan het voor iedereen toegankelijk, leefbaar en duurzaam maken van stedelijke gebieden.
TNO MBE unitfilm
Een leefbare toekomst voor iedereen
- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Script
- 3D animatie
- Regie
- Cameravoering
- Editing
De film voor de nieuwe TNO unit Mobility & Built Environment (MBE) verbeeldt hun nieuwe manifest: het streven naar balans tussen efficiënter vervoer, duurzaam wonen, en een toekomstbestendige infrastructuur. Met de slogan 'Een leefbare toekomst voor iedereen.'
We hebben een MBE TNO'er de hoofdrol gegeven en opnames gemaakt in een stad. Onderweg naar zijn werk komt hij langs verschillende mobiliteit- en omgevingsvraagstukken. Middels "trail-overlay" animatie laten we zien dat TNO MBE innovaties ontstaan daar waar hij voorbij fietst. De kracht van TNO is namelijk aan de knoppen zitten en belangen afwegen, zowel de technisch als de menselijke. De film gaat in op de MBE speerpunten Efficiency (meer en minder verkeersstromen in de stad), Sustainability (woningen die hoger en lager worden in relatie tot CO2-uitstoot en betaalbaarheid) en Safety (zelfrijdende voertuigen).




Een wereld waarin we het vervoer efficiënter maken, zonder duurzaamheid uit het oog te verliezen.




MARQ
Naam en identiteit voor nieuw mobiliteits onderzoekscentrum

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Strategy
- Concept
- Script
- Logo design
- Stijlgids
- Editing
Een identiteit met een open karakter. Strak, stoer en herkenbaar.
Op zoek naar een naam en identiteit passend bij alle faciliteiten en waardes van de research groep van het toen gehete SMRC (Smart mobiliteit Rechearch Center, begonnen we het project met uitgebreide brainstormsessies vanuit Terralemon samen met TNO en de betrokken partijen. En daaruit is ontstaan:
MARQ
Mobility Applied Research Quarter
De visuele identiteit benadrukt de sterke samenwerking en de open uitstraling en sluit naadloos aan op de eigenschappen van het vernieuwde automotive-gebouw, waar ook MARQ zich bevindt.
De schuine pointer van de Q in het logo is een terugkerend beeldelement en reageert in verschillende settings op zijn omgeving. Zoals ook smart routeplanners bijvoorbeeld snel routes herberekenen. Een kinetisch grid van pointers wordt zo een intrigerend loopend beeld.
Naast het logo en de identiteit, hebben we diverse beursmaterialen gecreëerd en een introductievideo ontwikkeld die tijdens de Automotive Week werd ingezet.




Baanbrekend onderzoek en innovatie op het gebied van mobiliteit.
De missie is om samen de slimme mobiliteit van morgen vorm te geven door geavanceerde technologieën, data-driven inzichten en grensverleggende ideeën te combineren.

Autonomous Algorithms
Wat zelforganiserende logistiek kan betekenen
- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Script
- Editing
Als intelligente individuele vrachtwagens beslissingen kunnen nemen en de autonomie krijgen om dat te doen, kunnen deze vrachtwagens dan een effectief en efficiënt logistiek systeem creëren?
In de simulatieomgeving van Autonomous Algorithms organiseren vrachtwagens autonoom hun transportplanning en -uitvoering. Inmiddels werkt TNO aan een real-life pilot en een eerste stap richting zelforganisatie.
Terralemon heeft het script geschreven en de film gerealiseerd.