De televisieserie draait om de levens van een groep leerlingen. Ze maken alles mee wat op het voortgezet onderwijs kan gebeuren. Zo lopen ze stage, helpen gehandicapten, worden verliefd, maken ruzie, zijn onzeker, komen uit de kast en proberen er het beste van te maken.

Spangas identiteit

Een superpopulaire crossmediale serie voor jongeren

Image Spangas identiteit
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Logo design

De populaire jeugdserie SpangaS: De Campus van de KRO-NCRV is iedere dag te zien op NPO Zapp. 

In de serie volgen we elf jongeren op een school waar ze niet alleen les krijgen maar waar ze doordeweeks ook slapen. Naast de gewone lesstof ligt de nadruk op deze school op eigen verantwoordelijkheid en op thema’s die je leren om straks op eigen benen te staan. Dit leidt tot een hoop grappige, heftige, ontroerende, spannende en lieve momenten.

"De indentiteit van SpangaS mocht meebewegen met de doelgroep. Zo hebben we gewerkt aan een krachtig woordbeeld, een vleugje college-stijl en de spanning en dynamiek van het volwassen worden in de nieuwe serie."

Lidy van Blitterswijk, Graphic & Interaction designer bij Terralemon

Kenmerkend voor SpangaS is dat er taboedoorbrekende onderwerpen bespreekbaar worden gemaakt. In de afgelopen jaren ging het over homoseksualiteit, zelfmoord, stille armoede, en omgaan met kanker. SpangaS trekt zo’n 300.000 kijkers per dag.