Anchor

24/7 dé nieuwsbron van Noord-Holland en Amsterdam

NH Media is hét mediabedrijf van Noord-Holland. Ze informeren, inspireren en verbinden. Dat doen ze op z'n Noord-Hollands: oprecht, trots en betrokken. Belangrijke en herkenbare pijlers binnen de organisatie zijn NH Nieuws, NH Radio en NH Sport. Ze hebben een gezamenlijke bedrijfsvoering met AT5. NH Nieuws en AT5 zijn de belangrijkste nieuwsbronnen voor Noord-Holland en Amsterdam. Ze zijn een innovatief mediabedrijf met gedreven professionals die hoogwaardige content leveren voor apps, websites, social media, radio en tv.

Paul van Gessel, directeur NH: "NH wil meer zijn dan een nieuwszender. We gaan op zoek naar verhalen die mensen echt raken bij een breder publiek.”

Anchor

AT5 campagne - De vragenstellers

Journalistiek gaat over het stellen van de juiste vragen

17 December 2018
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Script
  • Editing

Deze campagne legt de nadruk op de kritische journalistieke rol die AT5 in Amsterdam speelt.

AT5 speelt een belangrijke rol in Amsterdam en haalt vaak het landelijk nieuws door een kritische journalistieke aanpak. Omdat er afgelopen tijd veel focus was op kort en snel nieuws wil de zender nu meer nadruk leggen op de verdieping achter het nieuws.

De vragenstellers
Journalistiek gaat over het stellen van de juiste vragen. De onderste steen boven.

Verbinder
De rijkdom van de stad vind je bij AT5. Trots en bevlogen, kritisch waar dat moet, maar altijd als verbinder. 'Het is ook jouw Amsterdam/AT5’ is de pay-off van deze campagne.

Anchor

NH Media en AT5 reels

Geschreven. Gefilmd. Gemonteerd. Geanimeerd
. Trots
. En bevlogen.

19 September 2017
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Concept
  • Script
  • Cameravoering
  • Editing

Terralemon heeft de brand-films voor NH Media en AT5 gerealiseerd. Het zijn reels die de passie van het vak, de creativiteit en de verantwoordelijkheid van de omroepen neerzet. Trots is het fundament.

De reels voor NH Media en AT5 zijn onderdeel van een grotere company pride campagne en worden ingezet tijdens presentaties, evenementen en rondleidingen en zijn in nauwe betrokkenheid met Paul van Gessel, Bart Barnas en Benjamin van Gelder van NH Media gerealiseerd.

"Wanneer je voor de uitdaging staat om interne en externe communicatie aan elkaar te koppelen en tegelijkertijd een stevig veranderingstraject aanjaagt dan kies ik voor Terralemon. Het resultaat is onderscheidend en effectief in alle mediakanalen."

Benjamin van Gelder, Director of Marketing & Brand Communications NH Media en AT5
Anchor

NH zenderidentiteit

2014
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Concept
  • Logo design
  • Stijlgids
  • 3D animatie
  • Cameravoering
  • Webdesign

NH vroeg ons haar nieuwe merkstrategie te vertalen naar een nieuwe identiteit voor televisie, online en mobiel. We zijn samen met hen trots op het resultaat!

"We hebben echt een prachtige synergie weten neer te zetten samen met Terralemon. De snelheid en de autoriteit van hun werkwijze heeft prachtig uitgepakt."

Bart Barnas, Hoofdredacteur NH

Onze uitdaging
Voor Terralemon bestond de uitdaging om de merkstrategie te vertalen naar een nieuwe identiteit die op ieder platform er op dezelfde herkenbare manier uitspringt. Ons visueel uitgangspunt vormt de Noordhollandse provincie vol contrasten en uitersten – de metropool Amsterdam maar ook de meer traditionele dorpen. De nuchterheid, nieuwsgierigheid, eigengereidheid en menselijkheid gecombineerd. NH is er voor alle Noord-Hollanders.

Logo en grid
Het logo maakt het verbindende karakter visueel. De kleur borduurt voort op de herkenbare blauwe kleur van NH. Het is een ruimtelijke vorm geworden, een combinatie van 2 werelden die elkaar aftasten. Een lint. Scherp, speels en verrassend. Het NH beeldmerk vormt vervolgens weer de basis van de nieuwe pijlers van de zender: nieuws, sport, misdaad, ontspanning en cultuur. Het abstracte grid in de achtergrond verbeeldt de rust van wolkenluchten en het zeewater op een mooie zomerdag.

Het programmapakket van NH is een aantrekkelijke mix van nieuws, sport en cultuur, waarin iedere kijker, luisteraar en websurfer wel iets van de provincie herkent. In de idents hebben we dat verbeeld door portretten van Noord-Hollanders, mensen die we tegenkwamen in de provincie zelf.

Naast de on air en online rebranding is de nieuwe stijl ook doorvertaald in nieuw briefpapier, visitekaartjes, autobestickering, event banners, backdrops en hebben we de stramienen voor advertenties ontwikkeld.

Online, mobiel en app
De site, de app en de diverse social media pagina’s hebben een make-over gekregen in de nieuwe stijl. Alle online kanalen zijn nu eenduidig in hun uitstraling. De complete iconen set inclusief alle weericonen zijn flink opgefrist.

Stijlgids
In de stijlgids voor NH hebben we de richtlijnen in het gebruik van het logo, lettertypen, kleur, fotografie op print, televisie en online beschreven. Zo zorgen we er voor dat op ieder communicatiemiddel de visuele identiteit correct en consistent uitgevoerd wordt. Zo kunnen we met z'n allen de succesvolle visuele identiteit en het merk bewaken en blijft NH herkenbaar voor z'n publiek.

2014

Lancering nieuwe koers NH

Team Terralemon tijdens de feestelijke lancering van NH.

2014

Lancering nieuwe zendervormgeving