Dagelijks internationale analyses en prognoses door ING economen
We werken voortdurend aan verbeteringen aan ING THINK, het internationaal georiënteerde Economic and Financial Analysis platform van ING.
ING THINK realigned
Update online brandervaring van ING THINK

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Webdesign
- CMS (back-end)
- Front-end
- Mobile ontwerp
Door onze jarenlange samenwerking met het ING THINK team hebben we veel waardevolle ervaring opgedaan en do's en don't geleerd. Met deze kennis en de aangescherpte online ING guidelines was dit een geweldige kans om te werken aan de merkherpositionering van de THINK website van ING.
The Newsroom
De nieuwe insteek van de THINK website legt een sterkere nadruk op nieuws, duidelijker leesbaarheid, van de koppen en een vergroting van de scanbaarheid van de pagina.
THINK is een 'nieuws'-website en dan ook zo behandeld moet worden, met nadruk op de stroom van artikelen.
Naast de gewenste newsroom feeling is de algemene usability en gebruiksvriendelijkheid van de site in deze update versterkt. De site past weer perfect tussen het complete online portfolio van ING.




Refresh THINK Aloud podcast
Met de herpositionering van de ING THINK-website was dit een geschikt moment om ook de podcast-visualisatie onder de loep te nemen.
De focus van het podcast-beeld is nu meer gericht op de inhoud van THINK Aloud in plaats van op de individuele personen uit het team, zoals eerder te te zien was. Het is een speelse collage van financiële voorwerpen thema's achter de herkenbare oranje ING balken.
Het ontwerp viel niet alleen in de smaak bij het ING THINK-team, maar werd ook opgemerkt door het ING Corporate waardoor deze een prominente plek op ing.com heeft gekregen.
ING THINK Team panel
ING Think worldwide editors dashboard

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- CMS (back-end)
- Front-end
Met een backoffice dashboard aan de achterkant van de ING THINK site, krijgt het team inzicht in alle business-activiteiten per editor.
Door de afspraken en publicaties per econoom-editor inzichtelijk te maken, wordt de onderlinge samenhang van alle THINK economen bevorderd. Waar overlappen ze elkaar, waar kunnen ze elkaar helpen? Zo kan THINK duurzaam de komende jaren op hoog niveau blijven opereren.

Redesign ING THINK
In de redesign richt Terralemon zich op de toegankelijkheid van de site, een optimale newsroom feeling en een perfecte aansluiting van het design en de gebruiksvriendelijkheid binnen het portfolio van websites die ING beheert.
Begin 2023 staat de lancering van de nieuwe ING THINK gepland.
ING International Survey infographics
Facts en figures verduidelijken de internationale enquetes

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Layout
- Illustraties
Enkele malen per jaar ontwerpen we de visuele samenvatting van de online ING enquetes over de mens en zijn kijk op geld.
De ING International Survey is een wereldwijd rapport waarmee ING een beter inzicht krijgt in hoe mensen denken over onderwerpen als mobiel bankieren, hypotheken, uitgeven en sparen, beleggen en cryptocurrency. Deze online-enquêtes werden meerdere malen per jaar uitgevoerd door Ipsos.




The new abnormal
Advertentie voor ING THINK

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Concept
- Layout
In samenwerking met de internationaal opererende econoom Mark Cliffe is deze ING THINK advertentie tot stand gekomen.
De advertentie is gepubliceerd in het Project Syndicate tijdschrift dat onder meer verscheen op het World Economic Forum in Davos.
ING THINK
ING THINK: dagelijks internationale analyses en prognoses door ING economen

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Webdesign
- CMS (back-end)
- Front-end
- Mobile ontwerp
Hoe kunnen we de analisten en economen van ING in staat stellen hun inzichten over economische ontwikkelingen sneller en beter te delen? Terralemon heeft voor ING het online platform THINK ontwikkeld. Een Engelstalige website waarop een internationaal team van economen en analisten dagelijks financieel nieuws plaatst via een door ons opgezet redactiesysteem. Site is volledig in eigen beheer ontwikkeld door onze ontwikkelaars.
Om de slagvaardigheid en online aanwezigheid van de research van ING Groep te vergroten, hebben we de oude workflow van schrijven en publiceren in een systeem van gescheiden e-mails vertaald naar een online dynamisch actualiteitenplatform.
Het cms is uitgerust met een bewerkings- en publicatietool die werkt met schrijvers en redacteuren, en concepten en gepubliceerde statussen van artikelen. Elk item kan worden omgezet in een opgemaakte PDF. Uiteraard volgt alles strikt de richtlijnen van ING Brand.
Voor de realisatie werkten we nauw samen met Nikolai Bacher, James Smith, Anaam Raza en Owen Thomas van ING.
Bekijk de site"ING THINK is altijd in beweging, Meer dan 40 editors van ING werken vanuit de hele wereld op dit platform. Dagelijks worden er tientallen artikelen geplaatst en uitgezonden via de verschillende nieuwsbrieven en social media. Het is geweldig om dit te kunnen en te mogen ondersteunen. Samen met het ING THINK team denken we voortdurend na over nieuwe features zodat het platform blijft evolueren."


ING Empowerment Award voor THINK website
Het ING THINK team heeft een belangrijke ING Group's Empowerment Award gewonnen voor de THINK website: www.ing.com/THINK.
Terralemon is verantwoordelijk voor design, front- en backend in nauwe samenwerking met James Smith, Anaam Raza en Owen Thomas van het ING THINK team.

Redesign ING THINK
In de redesign richt Terralemon zich op de toegankelijkheid van de site, een optimale newsroom feeling en een perfecte aansluiting van het design en de gebruiksvriendelijkheid binnen het portfolio van websites die ING beheert.
Begin 2023 staat de lancering van de nieuwe ING THINK gepland.
ING’s global research department

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Layout
- Illustraties
De analisten ING zijn actief in een groot aantal sectoren, landen en markten en produceren een enorme hoeveelheid internationaal economisch onderzoek.
Terralemon is gevraagd om enkele typen rapporten aantrekkelijker vorm te geven en leesbaarder te maken voor een groter publiek.
ING International Survey (IIS)
Elke vier maanden publiceert de onderzoeksafdeling van ING een rapport over hoe consumenten denk over verschillende onderwerpen met betrekking tot persoonlijke financiën. We hebben daarnaast ook de site gerestyled en gerealiseerd, ontwerpen specifieke infographics en social media content voor de ING International Survey.
Think Forward Initiative (TFI)
Met het Think Forward Initiative-evenement in het vooruitzicht publiceerde de wereldwijde onderzoeksafdeling van ING een TFI-rapportreeks. Terralemon heeft de rapporten opnieuw ontworpen en gerealiseerd, ontwerpen specifieke infographics en social media content.

ING International Survey


eZonomics by ING

- Terralemon is verantwoordelijk voor
- Webdesign
- CMS (back-end)
- Front-end
- Mobile ontwerp
Terralemon heeft eZonomics.com ontworpen en gebouwd. eZonomics.com van ING is een site met inzichten over de vele financiële keuzes die mensen dagelijks maken.
Terralemon werd gevraagd voor een grondig herontwerp van de site waarbij de rijkdom van bestaande content op een nieuwe manieren aangeboden werd. We hebben ons gefocusd op een betere leeservaring door het aanbieden op thema en typologie en het reshufflen door preselecties van de content. Daarnaast ook ruimte voor een optimale integratie van sociale media, search engine optimalisatie en visuele integratie met de overige platformen van ING. De site is sinds kort ondergebracht binnen ING THINK die ook door Terralemon ontworpen, gebouwd en beheerd wordt.


Ian Bright van ING Economisch Bureau op CNBC
We werken al jaren met Ian Bright van ING Economisch Bureau. Hier vertelt hij op CNBC over het uitgavenpatroon van de Europeanen tijdens Kerstmis. Het lijkt er op dat de Nederlanders het zuinigst zijn in Europa in die periode.