Anchor

ING Corporate Responsibility

Voor drie achtereenvolgende jaren ontwerpt en realiseert Terralemon het Maatschappelijk jaarverslag van ING. Helder, strak en duidelijk van design, duurzaam en zakelijk van inhoud. En een mooie basis voor de jaren die volgen.

Anchor

ING Maatschappelijk Jaarverslag 2012

2013
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Layout
  • Illustraties

Het Maatschappelijk jaarverslag van ING bevat de belangrijke punten van ING op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen. Niet alleen de visie op milieu maar ook financiële educatie en duurzame financiële producten worden in dit verslag beschreven.

ING for Something Better
Naast concept, ontwerp en productie van de rapporten ontwikkelde Terralemon de website ING for Something Better. Het online platform geeft uitgebreide informatie over ING’s strategie en behaalde resultaten. Medewerkers worden hier uitgenodigd actief bij te dragen aan duurzaam ondernemen in de vorm van onder meer vrijwilligerswerk en donaties aan goede doelen.

Onder het thema 'Taking charge of change' introduceert het rapport een nieuwe zakelijkheid. Geheel in overeenstemming daarmee verschijnt het maatschappelijk jaarverslag alleen nog als pdf online. Daarnaast biedt het rapport ruim baan voor cijfers en uitleg, het hoe en waarom, dit rapport gaat de diepte in. Daarbovenop is dit rapport meer in lijn gebracht met de uitstraling van het Algemene jaarverslag van ING zodat alle jaarlijkse uitingen een familie zijn.

2012

ING vogelhuisje

Voor ING ontwerpen we verslagen, websites, films... maar ook vogelhuisjes. Je kunt deze pagina printen en zo vouwen dat je er een mooie mini vogelhuisje aan overhoudt.

Anchor

Samenwerking ING en UNICEF

2012
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Script
  • Storyboard
  • 3D animatie
  • Music and sound

Voor het ING Chances for Children programma heeft Terralemon een korte story geanimeerd.

De vraag ‘Wat als dit kind naar school kan?’ laat zien dat onderwijs een eerste stap is naar kansen voor kinderen wereldwijd. Wat is er voor nodig is om een kind zijn dromen waar te laten maken? Een korte animatie over dromen, over elk kind de kans te laten krijgen om te worden wat hij of zij wil.

Papieren modellen in een sfeervolle 3D wereld schetsen de leefomgeving van kansarme kinderen en alles wat er voor nodig is om hun droom werkelijkheid te laten worden zoals familie, vrienden, eten en water, een veilige omgeving en een bloeiende samenleving. De film is als kerstkaart rond gestuurd binnen ING door de medewerkers waarbij voor elk verstuurde kaart een Euro naar UNICEF is gegaan.

Anchor

ING Maatschappelijk Jaarverslag 2011

2012
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Layout
  • Illustraties

Anchor

ING Maatschappelijk Jaarverslag 2010

2011
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Layout
  • Illustraties

Anchor

ING in de samenleving

2009
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Script
  • Layout
  • Illustraties
  • Animatie handmatig

Terralemon heeft in opdracht van ING Corporate Responsibility de brochure 'ING in Society' ontworpen. In ING in Society krijgt de lezer op een heldere en sprankelende manier inzicht in het beleid van ING op het gebied van duurzaam ondernemen.

Welcome, take a seat. Met deze woorden opent de brochure en nodigt de lezer uit in dialoog te komen met de ING CR strategie. De ING CR strategie bestaat uit 4 pilaren: business, people, environment, community. Vier pilaren, of beter gezegd poten, maken ook een stoel. Een stoel geeft draagvlak, ondersteuning en ontspanning om bijvoorbeeld een iets te lezen met aandacht. Terralemon ontwikkelde het concept van de stoel tot visuele rode draad door de brochure heen aangevuld met fotografie van ING CR medewerkers zelf. Intern kwam tegelijkertijd de What Matters Most campagne tot stand en deze vond een visuele vertaling in de ‘Orange Hands’ fotografie. CR medewerkers die tonen wat zij het belangrijkst vinden op het gebied van duurzaam ondernemen waarbij een kreet op hun oranje geverfde hand werd geschreven. Het geheel is een sterk visuele en toegankelijke brochure geworden over duurzaam ondernemen bij ING.

Over ING Corporate Responsibility
De afdeling Corporate Responsibility bij ING bestaat uit Chances for Children, Environment en Financial Basics. Chances for Children werkt nauw samen met UNICEF en zet zich in voor het verbeteren van de positie van kinderen wereldwijd. Environment omvat het beleid voor een mindere belasting van het milieu en Financial Basics streeft naar een verbeterde voorlichting van complexe financiële producten.

2010

ING Orange Hands wall

In het ING House hangt een wall van Orange Hands als onderdeel van de interne What Matters Most campagne. Terralemon heeft de campagne gerealiseerd.

2011

ING advertentie in NRC

Terralemon heeft een advertentie gemaakt voor ING - Corporate Responsibility. Deze advertentie is geplaatst in de bijlage van ODE in de NRC.

2012

Shoot voor campagne ING

Het is een aanstekelijke campagne geworden met kinderen, opblaasbare wereldbollen en persoonlijke berichten van medewerkers van ING.

2012

Campagne voor ING

Voor de vijfde keer op rij ontwikkelt Terralemon de online campagne ‘ING Global Challenge’ waarbij ING-medewerkers wereldwijd een week lang zich inzetten voor kinderen als onderdeel van het Duurzaam ondernemen programma van ING.