AEGON is een van oorsprong Nederlandse verzekeraar die langzamerhand is uitgegroeid tot een van de middel-grotere spelers op de internationale financieringen- en verzekeringenmarkt.

AEGON is actief in onder meer de Verenigde Staten, het Verenigd Koninkrijk en groeimarkten als Oost-Europa en China. AEGON put kracht uit het samenspel tussen lokaal aanwezige kennis van de landendivisies en het internationale karakter van AEGON als groep.

AEGON Group

Huisstijl AEGON

Image AEGON Group
  • Terralemon is verantwoordelijk voor
  • Logo design
  • Illustraties
  • Stijlgids
  • Webdesign

Terralemon verzorgt de huisstijl van de internationaal opererende AEGON Group.

Terralemon heeft verschillende websites waaronder het intranet en de corporate website, de wereldwijde logo architectuur, persberichten, evenementen, videoberichten maar ook de interne communicatie (nieuwsbrieven, posters, aparte logos en diverse submerken) voor AEGON ontworpen.

De opdracht
In nauwe samenwerking met de afdeling Group Corporate Affairs geeft Terralemon vorm aan een consistente, krachtige huisstijl met als doel het versterken van het merk AEGON en het verhelderen van de onderlinge samenhang tussen alle AEGON bedrijven. De nieuwe corporate narrative “Local knowledge. Global power.” is een belangrijke leidraad in de communicatie.

De strategie
Het versterken van de interne merkbeleving is een eerste stap in de versterking van het merk AEGON en haar kernwaarden. Het intranet en de grote interne evenementen van AEGON (OPTIEK en AEGON University) spelen hier een belangrijke rol.